Vuxen poäng!

Igår tog Matilda och jag en kopp kaffe när vi väntade på bussen. Det tycker jag är vuxen poäng! Matilda tog vanligt kaffe och jag tog islatte.. Jag vet inte om man kan säga att man dricker kaffe om man dricker en islatte men jag gör det. Jag försöker lära mig dricka kaffe och islatte är väldigt bra då, för att det är 75% mjölk, 20% kaffe och 5% socker. Super gott! Jag köpte det idag på bussen hem också, kunde inte hålla mig. Den är ganska dyr! Den kostar 28 kr, men vad gör man inte för en god kopp kaffe alla kaffedrickare där ute?! ;)




Hade noggrann igenomkollning av Clooney idag. Jag borstade honom super noga, tvättade hans ben med grönsopa, klippte på ställen där det behövdes osv. Istället för att rida tog jag en promenad med honom. Jag tycker att det är viktigt att han sköter sig när man går med honom. Jag vill inte ha en häst som hoppar omkring när man leder, så det tränar vi på. Han var jobbig idag, stegra och till och med bet mot mig. Nej, han tyckte att jag var jättejobbig mot honom när han skulle vara konsentrerad på mig,men respekt ska han ha! Tränare nog en liten stund på samma imorgon igen.

 

Jag möttes av en halvglad Clooney eftersom det regnade!;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0