Min måndag!

Hej på er!
 
Varje skoldag ringer min väckarklocka kl 06.00, men såklart så är det inte alltid att jag kommer upp direkt. Men om jag kommer upp kl 6 så har jag alltså en timme på mig att fixa mig, gå med hunden (varannan morgon) och äta frukost. Det jag gör först är att fixa mig och sedan tar jag hunden och frukosten. Men eftersom jag ändå inte brukar hinna på en timme så bestämde jag mig för att ta Tindra och frukosten samtidigt. Så imorse när jag hade fixat mig klart gjorde jag en macka och sedan gick jag ut med Tindra. Det funkade hur bra som helst! Sparar jag mycket tid på! :)
Idag i skolan var vi i stallet hela dagen och visade häst för hand, hade stalltjänst och hade teori. Det gick helt okej, men jag fick lite ont i huvudet eftersom det var så varmt ute. Men det var så skönt väder idag så på lunchen la vi oss och solade och prata. Hur många gånger i sommar har man kunnat göra det? Det var superskönt i alla fall!
 
På Ösby har vi två stycken stallkatter, och båda två har precis fått kattungar. Det blev totalt 6 stycken sötnosar! Åh man vill ju bara ta hem allihopa!


Nu var det ca 3 veckor sedan kiropraktorn sa till mig att jag skulle motionera Clooney 3 veckor, sedan vila 2 veckor osv. Så nu är det alltså dags för honom att vila! Men jag kommer inte ställa av honom helt, för det skulle han bli tokig av. För mycket energi! Så lite träning blir det! Idag gick jag bara ut till hagen och gav honom mat och satte på honom flughuva eftersom det var så mycket flugor ute. Jag kollade även igenom honom så att allt såg bra ut. :)
Btw, ser ni att jag har fixat manen nu?! Mycket bättre!


Nu börjar det underbara serien Lillyhammer om 10 minuter, så den ska jag se! Det är det 4:e avsnittet och det kan jag absolut inte missa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0