Ridtur med Elin&Doreen och lastträning

Vi red runt zoonerna med Elin&Doreen. Det var varmt och fint väder, hästarna man såg från zoonerna låg ner i hagen och njöt och våra hästar var glada och pigga. Det var helt enkelt underbart! När jag fixade Clooneys hovar med tjära var han super duktig! Han stod helt stilla och det är en klar förbättring. :)


Sedan lastttränade jag honom, när han var lite trött efter ridningen. Det blåste och dörrarna smällde mot transporten men han var su lugn och duktig. Han gick in helt 4 gånger helt och sen tränade jag honom bara på att stå där lugnt. Nu är han inte alls lika rädd och stressad när man lastar!


Bilderna är tagna av Malin Ihleberg, Elin Liljefors och av mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0