Måste börja göra något med honom..

Även fast Clooney är "skadad" så måste jag börja göra något med honom. Som att träna på att han ska gå bredvid mig när jag går, stanna när jag stannar, gå över några bommar. Göra något så att han får tänka lite med huvudet helt enkelt. Han har blivit en liten odåga av att bara gå i hagen. Idag när jag skulle släppa ut honom i hagen igen så ville han gå jättefort och struntade i vart jag var. Så då stannade jag flera gånger och backade honom osv. Alltså tränade på såna saker som man måste träna på med unghästar, och då bet han mig. Haha den ouppfostrade hästen! Nejdå, men han har blivit lite sådär av att bara gå i hagen i flera veckor, så jag måste nog börja aktivera huvudet på honom lite. För att, att bitas accepteras inte Clooney!
 
Tog bara in honom lite fort idag och spraya och smorde in honom. Lyfte det onda benet några gånger och det gick bra! Känns som att det går bättre för varje dag som går :) Men jag vill ha ut kiropraktorn nu för att jag vill veta vad hon tycker och tror! Hoppas att hon kan komma nästa vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0