Dagen i Lübeck

Vaknade vid 10 tiden, åt frukost och sedan satte vi oss alla i bilen, limousinen, mot Lübeck. När man är i Tyskland så måste man ju kolla in staden också, man kan ju inte bara hålla sig i området. Det var väldigt mycket människor inne i Lübeck och det är alltid lika kul att se alla miner när man kommer i en stor limousine.
 
Vi shoppade, åt god mat och fick se mycket kul. Jag köpte en tunika, flip flop, en parfym, 2 Monster (energidrycker),  mobilfodral och vitchoklad. Det är riktigt billigt inne i Lübeck, eller i Tyskland över huvudtaget. Pappa tyckte att vi skulle spara pengarna till Ullared, men jag kude inte låta bli att köpa lite. Om det är så billigt så kan man inte missa chansen.
Vi åt god lunch på en restaurang, där man fick ta från flera olika ställen, vilket passade alla eftersom alla vill ha olika. Det var en riktigt trevlig dag, men när vi kom till bilen var man trött i benen kan jag säga! Jag känner att imorgon blir det sola (om vädret tillåter) och bada, för at jag orkar inte gå så långt igen. ;) Imorgon är det sista heldagen här också, sjukt vad fort det har gått!
 
Lite bilder från dagen:
Vi alla framför domen Concordia!
Lübeck är väldigt kända för sin marsipan, så vi gick in i en butik fylld med bara massor av det!
Vi gick in i en jättebra skoaffär, snacka om billiga skor. Dom skorna som mamma och jag har på oss på bilden kostade endast 200 kr. Superbilligt för så snygga skor! Jag älskar ju blingbling! ;) Jag ska till mamma att om jag hade varit en partypingla som festade hela tiden, så hade jag lätt köpt skorna. Men nu i efterhand ångrar jag att jag inte gjorde det i alla fall.
Mitt inne i staden satt en kille och sjöng och spelade gitarr, det var dock inte han som spelade trummor, utan det var en apa. Haha det var riktgit coolt att han kunde styra apan samtidigt som han spelade gitarr och sjöng. Det lät bra också! :)
 
Fotona är tagna av: Lena Rosén!

Kommentarer
Postat av: Helena i Ljungsbro

Det måste ha varit samma affär som jag handlade skor i!

2012-08-05 @ 00:02:55
URL: http://livetssinuskurva.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0