Börjat rida Clooney!

Känns så kul att börja rida Clooney igen, han tycker nog också att det är kul. Ja, han behöver i alla fall röra på sig så att han inte får så mycket överskottsenergi..
Har ridit honom två gånger och tömkört honom en gång nu. Började med att skritta honom en kort sväng första dagen, eftersom det var första dagen han reds på hela sommaren. Skötte sig bra förutom att han var lite feg och kastade sig några gånger, men han är ju faktiskt unghäst. Andra dagen tömkörde jag! Jag, Malin och Jossan gjorde en bana i paddocken där vi tömkörde våra bebisar. Vi tog fram vattenmatta, slalomkoner, bommar osv. Skötte sig super!
Idag red jag med Malin runt zoonerna och han gick på bra. Blev lite otålig när vi stod och pratade med andra men sånt kan jag ta. Nöjd med fina killen! Han är lugn med tanke på hur mycket överskottsenergi han har och hur länge sedan det var jag red honom.
Här är en liten film som Jossan har gjort nör vi tömkör! :)
 

För någon dag sedan var jag, Malin och Annika och kollade på en häst till Annika. En 1-årig liten sötnos! Vi tyckte att han var fin och Annika bestämde sig för att hon ville ha honom. Så, imorgon åker vi och hämtar honom. Åh så kul! Hon vill ha en dressyr häst, och troligen blir det en fin häst av honom!
Ser verkligen fram emot morgondagen!
 
1-årig valack e. Dalwhinnie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0