Ny hästbutik på internet!

Den 2 april startar nätbutiken Horsemeup.se för den växande skaran hästintresserade i Sverige. Där säljs kvalitetsvarumärken för häst och ryttare inom alla ridsportgrenar. Bakom står Monica Sjösvärd som har varit aktiv ryttare sedan barnsben och med bakgrund från konfektionsbranschen.

– Jag har själv saknat en ridsportbutik som säljer produkter från dom flesta kända varumärken, av god kvalité och dessutom för alla ridsportgrenar. Varför ska det inte finnas ett Nelly.com för oss hästintresserade? Därför tog jag saken i egna händer, säger Monica Sjösvärd, VD och grundare av Horsemeup.se – som sa upp sig från sitt jobb i textilindustrin för att göra något nytt inom ridsportbranschen.

Horsemeup.se kommer att förse Sveriges hästintresserade med kvalitetsvarumärken för häst och ryttare. Förutom dom vanligaste produkterna som exempelvis ridbyxor och grimmor kommer webbutiken även innehålla utrustning för flera specifika ridsportgrenar som hoppning, dressyr, galopp, trav, western, körning med flera.

– Med min långa erfarenhet kan jag erbjuda mina kunder stor kunskap och produktkännedom. Vi vänder oss till kunder som vill ha varumärken med god kvalitet och det senaste inom både stil och material, säger Monica.

Monica på Tocano, en 12 årig Lusitano som hon själv importerat från Portugal. Tillsammans tränar och tävlar dom i den relativt nya grenen Working Equitation.

http://www.horsemeup.se/


Kommentarer
Postat av: evie

Nej men, haha. Vad kul. Jag provred Toscano när jag bodde i Göteborg. Var väl 2007 kanske. Fin häst!

2012-04-04 @ 16:13:02
URL: http://evieastrom.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0