Igår och idag!

Det blev ingen ridning igår heller! Jag tog ner honom i paddocken med grimma och longeringslina och så tränade jag honom på att följa mig, stanna när jag stannar, springa med mig när jag springer osv. I början var han lite dryg men det blev bättre sen! Det känns som att de är det jag måste träna honom på just nu. Även att inte vara rädd för allt, men det kan man inte göra en sån stor sak av.
Som min ridlärare i skolan sa: Man ska ignorera det som hästen gör fel och berömma det som den gör rätt!
Bra sagt tycker jag! :)
 
Imorse gick jag upp tidigt!! Innan skolan åkte jag nämligen till stallet och tog ut hästarna, fixade mat och mockade till Clooney. Det var skönt att få det gjort innan skolan eftersom han ändå skulle få vila idag. I skolan körde jag Nico och red Demiro. Dagen gick väldigt fort och det bästa av allt var att jag fick skjuts av mamma hem :)
Fina Demiro:


Ikväll blir det en lugn och skön kväll med filmtittande och lite plugg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0