Friseringsdag

Idag har jag haft en friseringsdag med Clooney. Tvättade och klippte hans svans, klippte hovskägg, fixade mannen, borstade läääänge osv. Skönt att ha en riktig genomgång av hästen någon gång ibland. Ibörjan tyckte Clooney att det var lite kul när jag pysslade med honom, men efter en timme tröttnade han. Då började han trampa omkring lite.. Red efter runt zoonerna med Elin och Doreen. Hästarna var pigga och glada! När vi red förbi dom galna hingstarna på Näs började Doreen brunsta och Clooney skulle visa upp sig. Haha dom är för söta! Smarta jag tappade spöt två gånger också, och ena gången var precis brevid hingstarna. Det var en aningen svårt att komma upp på en stor häst som trampade omkring då, men det gick!

Vädret har ju varit väldigt konstigt idag! Det har haglat, regnat, varit dimmit och till sist har det varit sol. Som tur var så hade Elin och jag sol när vi var ute och red. Underbart! Man känner att sommaren är nära :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0