Hemma från Båten!

Åh det var så sjukt kul! Som Becca sa, 2000 ungdomar + en båt = Kaos! Men det är verkligen ett minne för livet!

 

Jag vaknade kl 12 "imorse", halvt utvilad i alla fall. Riktigt skönt att sova! Åkte till stallet och tömkörde Clooney. Tömkörde lite i paddocken och sen så gick jag ut med honom en pytte sväng också. Det var blåsigt och lite läskigt tyckte Clooney men han skötte sig. Han börjar bli bli lyhörd i munnen nu, behöver oftast bara göra små rörelser! Super skönt!

Emma och Elvira skulle ut och rida en lite längre runda idag och då ville jag följa med. Men Clooney ska inte gå långa rundor så jag lånade Bellton. Det var riktigt kul att "rida på riktigt" en sväng. Jag rider ju i skolan i ridhus och så men det är inte samma sak som att vara ute och busa :) Det var riktigt kul och hästarna tyckte likadant! Tack Emma och Elvria för en rolig ridtur!

 

Jag hade lite inomhus ridning bak och fram med Clooney medans jag borsta! Haha egentligen skulle jag bara sitta på honom så att jag kunde borsta honom uppe på ryggen, men han sprang runt en del så det blev typ ridning i boxen. Han är inte ritkigt van än, kanske för att det var första gången, haha. Men det ska han allt bli van med! Jag älskar att busa ju! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0