Hästdag

Gårdagen var en hel hästdag! Hade häst i skolan från halv 9 till halv 4 och sen efter skolan åkte jag till Clooney och stannade där till kvällen. Clooney hade samlat på sig lite energi när jag var borta, han kunde inte ens stå stilla i sin box. Så innan jag red en sväng med Emma och hennes nya häst Accalon så longerade jag honom några varv i paddocken. Men det konstiga var att han inte alls var så pigg då. Ja den där hästen alltså! Han kändes lite stel när vi red, men jag hoppas att det bara var för att han har stått ett tag nu och inte för att han gick omkull i hagen. Jag fick höra det igår av dom i stallet att han hade sprungit i hagen när jag var borta och sedan gått omkull. Men förhoppningsvis gjorde han inte illa sig av det!

 

Idag går jag till skolan till klockan två, men måste stanna längre i skolan, till ca 3 eftersom vi har skolfoto när vi har slutat. Ska försöka att inte vara i stallet förlänge idag med tanke på att jag har tre prov imorgon som jag inte har hunnit plugga till. Men ska åka till stallet och mocka och fixa sedan tököra honom en sväng, och hoppas på att det mjukar upp honom lite. Sen blir det alltså plugg resten av kvällen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0