Inte min dag idag..

Jag är inte glad på mitt huvud! Jag har ont hela tiden och det känns verkligen som att mitt huvud dunkar.. Imorgon är det tävling mot Jälla-skolan igen. Jag ska hoppa (igen) och det skulle ju bli så dumt om jag inte kan komma för att jag ligger hemma med huvudvärk och är förkyld. Men det är så jobbigt att åka på tävling om man inte mår bra :(

Idag körde vi intervaller med travhästarna på förmiddagen. Tjoho vad det gick undan! Jag hade Hope och jag tror att jag tyckte att det var precis lika kul som han tyckte, om inte roligare till och med. ;) På eftermiddagen red jag en ny häst från holland. Gjorde igångsättningar och lite såntdär. Gick bra och jag är nöjd! MEN.. När jag kommer till stationen i Sala och ska ta bussen hem så ÅKER min buss PRECIS!! Åh vad arg jag blev!! Det var en timme till nästa buss liksom och jag missade den precis! Jag tog då tåget till västerås som tar 25 minuter och sedan bussen till Tillberga på 30 minuter plus tiden att åka till stallet sen. Så osmidigt.. Det tar liksom bara 30 minuter att komma till stallet från Sala i vanliga fall. Jag var ju extremt sur eftersom mot huvud ville sprängas också.. Tur att jag har Matilda som muntra upp mig lite ;) Åkte i alla fall till stallet och smörjde, sprayade och fixade Doreen och Clooney. Doreen fick vila och jag gick en kortis med Clooney. När jag var ute och gick med honom så kollar jag upp för en liten backe, där står då Mr räv ca 10 meter bort från mig. Jag blev ganska chockad för att jag har aldrig sett en vild räv så nära. Men det läskiga var att den började gå MOT mig! Då blev jag rädd och sprang iväg med Clooney, haha. Men det var kul och se! (tyvärr hade jag inte mobilen med mig, men annars hade ni fått se hur nära den var mig :D )

Nu orkar jag inge mer idag! Nu ska jag ligga i min säng och tycka synd om mig själv ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0