Idag ska jag på bröllop..

för första gången i mitt liv (förutom när jag var ett halvår men det har jag inge minne av alls). Det är mammas bror Mats som ska gifta sig med Anna. Ser riktigt fram emot det! Men först ska jag åka till Clooney och fixa honom. Han gick ute inatt igen och det tror jag verkligen att han gillar! Han har varit svår och få in den senaste veckan för att han vill gå kvar ute. Idag ska jag NH träna honom lite och det är han riktigt duktig på.
Han är jätterädd för prayflaskan också så det är en grej vi tränar på varje dag.

Igår jobbade jag från 7.00-13.00 och jag var jättetrött eftersom jag inte kunde sova kvällen innan. Men arbetsdagen gick ändå bra och det rullade på. Efter jobbet skjutsade mamma mig till stallet och där skulle jag vara ridlärare till Ida, rida Clooney och rida Doreen.

Att vara ridlärare gick bra och Ida lär sig riktigt fort. Vädret var däremot inte det roligaste.. Först var det sol men sen började det ösregna och så höll det på sådär. Men vi tränade tills vi kände oss klara i alla fall. Hon fick träna på att trava och rida lätt, styra, stanna och sätta igång Pralin.

Sedan red jag Clooney och jag hade tänkt rida i paddocken men dom höll på och fälla träd precis bredvid så det kändes inte sådär jättebra och rida en rädd 3-åring där då. Istället red jag ut runt zoonerna (jag älskar verkligen zoonerna som ni kanske märker, men dom är bäst!) Han var lite stressad och rädd och han skrek efter hästar på Näs ganska mycket. Men han gick på och gjorde det han skulle. Jag har märkt att han tycker bättre som vänster galopp än höger för att han rullar in i vänster galopp hela tiden, men aldrig höger. När man ska fatta höger så har han svårare för det med, så det är en grej vi måste träna på. Men i det stora hela gick ridturen bra!
Jag lasttränade även Clooney igår, men det gick inte lika bra som sist. Han vågade inte gå in helt och han var skakis. Jag nöjde mig med att han gick in så att han hade alla 4 ben på transporten och att jag backade ut honom.

När jag hade lektion för Ida kände jag att huvudvärken började komma krypandes, men jag tänkte att det bara var att köra på. Men efter lektionen och efter att jag ridit Clooney så var det kört. Jag kunde knappt stå upp utan jag var tvungen att sitta ner, huvudet dunka och jag började typ skaka i benen och händerna. Jag tänkte att jag skulle klara av att linlöpa Doreen i alla fall, men nej jag klarade inte ens av det. Så Doreen fick vila.. Malin var supersnäll och skjutsade hem mig eftersom ingen i min famlj kunde och sedan gick jag och la mig direkt. När jag kom hem var kl vid 19 och när jag vaknade igen var kl vid 22. När jag vaknade mådde jag bättre i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0