Hästdag!

Hejsan!

Idag har jag haft en riktig hästdag! Imorse skurade vi stallet på Ösby, på eftermiddagen red vi och efter det red jag Doreen och tömkörde Clooney.

På eftermiddagen hade jag Demiro och det är ju den bästa hästen sorf har (enligt mig). Han var superduper fin!
Tog bussen hem tre och åkte då till stallet. Red Doreen på "krångelgärdet" och det gick bra tycker jag. Jag lindade henne med röda lindor på alla fyra, hade ett rött schabrak på henne och så hade jag en röd tröja. :) Hon var fin och mjuk, trampade på bra med bakbenen, fast hon tycker att det blir för jobbigt och smiter undan ibland. Bättre kondis och mer muskler så blir det bra! :) Men det är på g!
Efter det tömkörde jag Clooney för första gången. Idag var han väldigt konstig om jag kan säga så.. Han var jätte stissig och det kändes som att jag inte fick någon kontakt med honom. Jag vet inte om det hade hänt något tidigare.. Men sen när jag tömkörde honom så lugnade han ner sig. Han var superfin i tömkörningen för att vara första gången. Han har riktigt fina steg! :)

Nu är jag riktigt trött efter dagen så nu ska jag lägga mig och kolla på BigBrother!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0