Dom senaste dagarna!

Tänkte skriva lite om dom senaste dagarna. Har haft fullt upp och därför inte tid eller ork att blogga. Men nu så!

I tisdags var jag ledig och åkte därför till stallet mitt på dagen. Tove skulle komma och vaccinera Doreen och Clooeny och för att hästarna då skulle vara lugna så red vi en ridtur på zoonerna innan hon kom. Vi travade och galopperade så att dom fick springa av sig och när Tove väl kom så gick det hur bra som helst. Clooney reagerade inte alls. Super skönt!

I onsdags gick jag bara förmiddag och åkte sedan till stallet och fixade. Eftersom han blev vaccinerad dagen innan fick han vila men jag betade honom ett tag i alla fall. Snacka om att han moffar när man betar honom, haha :)

Idag har jag varit i stallet nästan hela dagen. Började med att måla i 2 och en halv timme och sedan hade vi stallfika. Superkul och trevligt! Stallet blev jättefint (utsidan) och man ser verkligen skillnad. Efter målningen och fikat lasttränade jag Clooney igen, eftersom transporten var framme och då är det lika bra att passa på. Han gick in helt 3 ggr och han var jättelugn. Stooor förbättring! Gick en pitteliten sväng med honom också och sedan släppte jag ut honom i hagen igen. Han får gå ute inatt eftersom det är så underbart väder, men flughuva på.

Nu ska jag vila upp mig eftersom jag börjar jobba kl 7.00 imorgon :) Efter jobbet ska jag vara ridlärare för Tims lillasyster igen och sedan har jag två hästar själv att rida. Får se hur det går!

Bilder från målningen och fikat idag: 


Skillnad??

TÅRTA!!



Bilderna är tagna av Malin Ihleberg!

Lite bilder på Clooney från dom senaste dagarna:


Brorsorna!


Moff!!

Så här snyggt står min häst när han betar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0