Hämtat Annikas nya häst + träning med Clooney

Har varit borta exakt hela dagen!
 
Annika och Malin kom och hämtade mig imorse, och då åkte vi direkt och hämtade Annikas nya lilla pålle. Det var ju en bit att åka så det tog lite tid såklart. Primus (som hästen heter) var jätte duktig och gick raka vägen in i transporten. Han stod lugnt och fint när vi åkte hem med honom och när vi släppte ihop honom med de andra hästarna så var det helt lugnt. Allt gick super! Det är verkligen en fin häst med bra psyke! :)
 
När vi hade kommit hem med lilla pojken åkte vi en sväng till Granngården och Hööks. Duktiga lilla jag köpte igenting i alla fall.. ;) Sedan lasttränade jag Clooney lite. Jag har tänkt lastträna honom mycket nu en period så att han blir heöt säker med lastningen. Han går in nu, men tvekar lite. Han var duktig i dag i alla fall och gick in och ut flera gånger. Jag gick även över presenningen med honom idag igen, för att påminna honom om att den inte är farlig. Det tyckte han inte att den var!
Medans jag fixade transporten efter att jag hade tränat honom släppte jag ner honom i en liten hage med ganska mycket gräs, så att han kunde få mumsa lite. Han fick gå där i 20 minuter något och när jag skulle hämta honom igen så började han busa. Han bocka, sparkade bakut, galoppera omkring och var allmänt glad. Jag kunde inte annat än att skratta åt honom. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0