Tävling med Malin och träning med Clooney

Imorse kl 8 kom Malin och hämtade upp mig, jag följde med henne på tävling i Fagersta. Hon hoppade 1.10 och 1.20 och det gick bra, men ändå inte.. I första klassen såg han jättefin ut! Hon skulle lätt ha fått placering, om inte det här skulle ha hänt :/ Det är på 1.06 som det händer.



Men båda klarade sig utan skador så hon hoppade andra klassen med. Andra klassen gick bra och vi åkte hem nöjda :)¨

När vi kom tillbaka till stallet mockade jag och fixa mat till Klonkan ( mamma kom på det smeknamnet åt Clooney ) och så tog jag sedan in och brostade honom. På 3-årstestet ska man lösgaloppera dom så jag tog ner honom till paddocken och lösgalopperade honom lite, gick lätt som en plätt :)
Han blir väldigt nervös och rädd när man ska lasta honom så när vi ändå hade transporten framme så testade jag att lasta honom en gång. Han är så duktig för att han går in direkt även fast han är så rädd! Men det är lite svårare att komma ut för att benen skakar så mycket att han knappt kan lyfta dom. Haha min sötnos! Men det ska vi träna på så det blir nog bra det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0