Min första dag som ridlärare!

Hade min första lektion idag för Tims lilla syster Ida. Vi lånade en ponny som heter Pralin i stallet och så fick hon rida honom lite. Det var faktiskt riktigt kul att ha lektion! Jag lärde henne grunderna, hur man får en häst att gå framåt, hur man stannar osv. Hon var duktig tycker jag allt :)

Eftersom jag var i stallet med dom så fick min pojke vila idag. Han såg ut att trivas så bra med maten så jag lät honom stå där ;)

Senare ska jag kanske ut och äta med familjen, annars blir det lite plugg och mys!


Igår var ju jag ledig och då var jag hemma hela förmiddagen och sov typ. Det var riktigt skönt! Sen fram mot eftermiddagen/kvällen åkte jag ut till stallet och då red jag Doreen och Clooney.
Det var ju ett helt "underbart" väder men jag gav mig ut i alla fall. Började med Doreen och jag hade inte riktigt bestämt om jag skulle jobba henne i paddocken eller om jag skulle jobba henne ute, men det blev ut. Hon var pigg och glad och trampade på bra. När man rider Doreen så känns det som att hon har lätt för sig, bara hon får lite mer muskler. Fina tjejen!

Sen var det min gubbe då! Jag chansade och red ut i ovädret med honom också. Han var skraj och var på tårna, men han gick på i alla fall. När vi hade kommit en bit så mötte vi en annan häst och han trodde ju typ att det var ett riktigt stort monster som skulle äta upp honom (även fast han var en större häst då). Vi red en liten runda och jag kände mig nöjd med det. Jag blir liksom inte arg på honom när han är rädd för att han gör det inte för att vara dum, så jag driver bara på honom lite så att han ska fortsätta gå och inte stanna.

Jag var nöjd med båda hästarna alltså! Men kanske inte vädret ;)


Kommentarer
Postat av: Tova & Lina - Vinn ett par ridbyxor ♥

Vill du ha chansen att få ett par ‘Mountain Horse Jeanie’ ridbyxor med ett värde av hela 1,200 kronor gratis? Var då med i våran tävling där priset är just dom här ridbyxorna! Det tar bara några få minuter att anmäla sig och ha chans att vinna det här.

Här hittar du tävlingen: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/2012/april/vinn-mountainhorse-ridbyxor.html



Kram!

2012-04-22 @ 17:01:16
URL: http://ponnysmurfarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0